17år

Det var juni. 4 grader kallt. Jag satt på bussen i min hemstad. Haschrök och katthår i kläderna. Himlen var grå när jag klev av. Tisdag, där kommer han i kostym. Witchcult today i mitt huvud. Blåst.. Han bjuder in mig. Ungkarlslya. Han säger, livet är grymt. Att lyssna på musik i kostym förklär tomheten till något vackert. och jag blir bjuden på öl. Hela frysen full med tjack. Vodkaflaskan öppnas och påsarna yr i luften. Jag blir påmind om våra låtsas biljakter i vintermörkret om nätterna för några år sedan. Dead Kennedys på högsta volym. Looking forward to death, kör på fel sida vägen i 150. Upp på trottoaren, skrämmer livet ur gångtrafikanter som tvingas ner i dikena. För vi plöjde, röjde, skälvde av farten. Live fast die Young på låtsas. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0