Onsdag

Lektionen är inställd idag och jag ska nu kliva upp och påbörja denna dag med en stadig frukost och barnprogram.

Sen blir det referat om rudolph höss' kommendant vid auschwitz(hans självbiografi) - han är en konstig typ. Jag skulle kunna sitta och reflektera i timtals över den där boken, vilket den absolut inte är värd. Det var rätt svårt att få tag på den.
Den är väldigt utsliten och släpptes i Sverige 1960 och fanns endast i det låsta magasinet, vilket bibliotekarierna gör en specialtripp till en gång i veckan.

Roligt blir det när de får ner min reserverade bok från 1904 hihihi!

Aja, sen ska jag pluggilugga lite filosofi i läroboken, plugga lite semantik. För att sedan börja gnaga in mig på nietzsche som jag planerat att läsa in mig på i snart sex år. Jag antar att det aldrig är för sent och nu har jag fått tumme. Ur röven. + dessa böcker vill och ska jag läsa klart.
Det kallas självdisciplin. Jag är bäst och har satt upp min STUDENTMÖSSA i vitrinskåpet, fullt synligt ifall jag skulle få för mig att halka iväg på andra tankar är den där för att påminna om den lilla tid som är kvar, om hur duktig jag är och hur viktigt det är att hålla ut de sista veckorna. Motivation kallas det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0