Sensommar

Jag dricker jordgubbste i finsoffan. Jag lyssnar på Serge Gainsbourg. Önskar jag fattade vad han sjöng om. Just nu orkar jag inte översätta texterna som jag en gång för längesedan gjorde.

Idag har jag sprungit 8,8 km.
Den 26e börjar jag folkhögskola.
I fredags gatumusicerade jag och mannen för första gången. En halv flaska vin var behövdes. Och vad vi tvekade. När vi kom tillstationen varder redan upptaget, där de rutinerade står. Men vi ställde oss på perrongen och en hel låt körde vi iaf. Det var ett intressant hinder att ta sig över. Sen blev vi bjudna på middag och mer vin.

I lördags plockade vi kantareller och blåbär. Bakade blåbärskladdkakesmuldegspaj. Svingött.

Och i söndags blev det äventyr i skogen med trevligt sällskap och blåbärsjakt. Fika och blomkålssvamp-fynd.

Disken har växt till ett brutalt berg och jag kan inte riktigt finna orken att bestiga det.

Längtar tillbaka till Frankrike, Paris och Monets trädgård i Giverny denna sensommardag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0